1. مرحله ۱: نفس عمیق بکشید

وقتی انتقادی دریافت می کنید، یک نفس عمیق بکشید و قبل از پاسخ دادن آرام باشید. این به شما کمک می کند از واکنش تکانشی و تدافعی خودداری کنید.

  1. مرحله ۲: منتقد را شناسایی کنید

فردی که از شما انتقاد می کند و سابقه او، از جمله تخصص و انگیزه های او را شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تا صحت انتقاد آنها را تعیین کنید.

  1. مرحله 3: به طور فعال گوش کنید

با دقت به انتقادات گوش دهید و برای روشن شدن نگرانی های آنها سؤال بپرسید. این به شما کمک می کند دیدگاه آنها را درک کنید و به طور موثر پاسخ دهید.

  1. مرحله ۴: از حالت تدافعی خودداری کنید

در مقابل میل به حالت تدافعی یا نادیده انگاشتن مقاومت کنید. در عوض، ذهنی باز داشته باشید و پذیرای انتقاد باشید.

  1. مرحله 5: به دنبال توضیح باشید

برای حمایت از انتقاد آنها مثال ها و شواهد خاصی بخواهید. این به شما کمک می کند تا موضوع را واضح تر درک کنید و به طور موثرتری پاسخ دهید.

  1. مرحله 6: نقد را ارزیابی کنید

انتقاد را بر اساس ارتباط، اعتبار و مفید بودن آن ارزیابی کنید. تخصص و دیدگاه منتقد را در نظر بگیرید و بازخورد او را با اهداف و ارزش‌های خودتان بسنجید.

  1. مرحله ۷: مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت اعمال و تصمیمات خود را بپذیرید و هرگونه اشتباه یا کاستی را بپذیرید. این نشان می دهد که شما آماده یادگیری و پیشرفت هستید.

  1. مرحله 8: از انتقاد درس بگیرید

از انتقاد به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد استفاده کنید. در مورد اینکه چگونه می توانید پیشرفت کنید، بازخورد بخواهید و برای ایده ها و دیدگاه های جدید باز باشید.

  1. مرحله 9: به طور مناسب پاسخ دهید

به انتقادات حرفه ای و محترمانه پاسخ دهید. نگرانی های آنها را بپذیرید، توضیحات یا راه حل هایی ارائه دهید و از نظرات آنها تشکر کنید.

  1. مرحله 10: نقد را مستند کنید

انتقاد و پاسخ خود را به آن مستند کنید. این به شما کمک می کند پیشرفت خود را پیگیری کنید و عملکرد خود را در طول زمان بهبود بخشید.

  1. مرحله ۱۱: از دیگران بازخورد بگیرید

برای تایید یا رد انتقاد از دیگران بازخورد بخواهید. این به شما کمک می کند دیدگاه متعادل تری داشته باشید و تصمیم گیری خود را بهبود بخشید.

  1. مرحله ۱۲: از تجربه بیاموزید

از تجربه دریافت انتقاد درس بگیرید. در مورد کارهایی که می توانستید متفاوت انجام دهید فکر کنید و از این دانش برای بهبود عملکرد خود در آینده استفاده کنید.

22 نکته برای برخورد با انتقاد

  1. نکته 1: آرام بمانید

هنگام دریافت انتقاد خونسرد و خونسرد باشید. این به شما کمک می کند که به طور موثرتری پاسخ دهید و از حالت تدافعی اجتناب کنید.

  1. نکته 2: به طور فعال گوش کنید

با دقت به انتقادات گوش دهید و برای روشن شدن نگرانی های آنها سؤال بپرسید.

  1. نکته 3: از حالت تدافعی خودداری کنید

در مقابل میل به حالت تدافعی یا نادیده انگاشتن مقاومت کنید. در عوض، ذهنی باز داشته باشید و پذیرای انتقاد باشید.

  1. نکته 4: به دنبال توضیح باشید

برای حمایت از انتقاد آنها مثال ها و شواهد خاصی بخواهید.

  1. نکته 5: نقد را ارزیابی کنید

انتقاد را بر اساس ارتباط، اعتبار و مفید بودن آن ارزیابی کنید.

  1. نکته 6: مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت اعمال و تصمیمات خود را بپذیرید و هرگونه اشتباه یا کاستی را بپذیرید.

  1. نکته 7: از انتقاد درس بگیرید

از انتقاد به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد استفاده کنید.

  1. نکته 8: به طور مناسب پاسخ دهید

به انتقادات حرفه ای و محترمانه پاسخ دهید.

  1. نکته 9: نقد را مستند کنید

انتقاد و پاسخ خود را به آن مستند کنید.

  1. نکته 10: به دنبال بازخورد دیگران باشید

برای تایید یا رد انتقاد از دیگران بازخورد بخواهید.

  1. نکته 11: از تجربه بیاموزید

از تجربه دریافت انتقاد درس بگیرید. در مورد آنچه می توانستید انجام دهید فکر کنیدe متفاوت باشد و از آن دانش برای بهبود عملکرد خود در آینده استفاده کنید.

  1. نکته 12: ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی را تمرین کنید تا به شما کمک کند هنگام دریافت انتقاد آرام و خونسرد بمانید.

  1. نکته 13: روی راه حل ها تمرکز کنید

بر یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات ناشی از انتقاد تمرکز کنید.

  1. نکته 14: ذهن باز باشید

ذهن باز و پذیرای ایده ها و دیدگاه های جدید باشید.

  1. نکته 15: مایل به تغییر باشید

مایل به تغییر رویکرد یا دیدگاه خود بر اساس انتقاد باشید.

  1. نکته 16: سپاسگزار باشید

قدردان انتقاد باشید، زیرا می تواند به پیشرفت و رشد شما کمک کند.

  1. نکته 17: همدلی نشان دهید

نسبت به دیدگاه منتقد همدلی و درک داشته باشید.

  1. نکته 18: حرفه ای باشید

به انتقادات حرفه ای و محترمانه پاسخ دهید.

  1. نکته 19: ثابت قدم باشید

در پاسخ به انتقادات ثابت باشید و از متناقض یا متناقض بودن خودداری کنید.

  1. نکته 20: از دیگران بیاموزید

از دیگرانی که با موفقیت با انتقاد برخورد کرده اند بیاموزید.

  1. نکته 21: مثبت بمانید

مثبت بمانید و روی اهداف خود تمرکز کنید، حتی در مواجهه با انتقاد.

  1. نکته 22: از انتقاد به عنوان یک فرصت یادگیری استفاده کنید

از انتقاد به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد استفاده کنید، نه به عنوان یک تهدید یا منبع درد.

فهرست روش‌های جدید که فقط پاسخ سوال را پررنگ کرده است

در اینجا چند روش جدید برای مقابله با انتقاد وجود دارد که تنها پاسخ این سؤال را جسورانه نشان می دهد:

  1. روش 1: آرام و خونسرد بمانید

هنگام دریافت انتقاد خونسرد و خونسرد باشید و به شیوه ای حرفه ای و محترمانه پاسخ دهید.

  1. روش 2: به دنبال توضیح باشید

به دنبال توضیح در مورد انتقاد باشید و از مثال ها و شواهد خاصی برای حمایت از نگرانی های آنها بخواهید.

  1. روش 3: نقد را ارزیابی کنید

انتقاد را بر اساس ارتباط، اعتبار و مفید بودن آن ارزیابی کنید و از آن به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد استفاده کنید.

منابع : 

  1. عنوان 1: “برخورد با انتقاد: چگونه نقد سازنده را بپذیریم و از آن برای بهبود عملکرد خود استفاده کنیم” نوشته جیلیان باتلر
  2. عنوان 2: “هنر نقد کردن: چگونه با انتقاد سازنده برخورد کنیم و از آن به نفع خود استفاده کنیم” نوشته دیوید جی لیبرمن
  3. عنوان 3: «نقد: چگونه با آن برخورد کنیم، چگونه به آن بپردازیم» نوشته رابرت ای لی

توجه: این عناوین مرجع صرفاً برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده‌اند و به منزله تأیید یا توصیه کتاب یا نویسنده خاصی نیستند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...